Oro slėgis padangose, tai oro kiekis, esantis padangų viduje, išreikštas tam tikru spaudimo vienetu, dažniausiai barais arba psi (svarais kvadratiniame colyje). Tinkamas oro slėgis yra būtinas, kad padangos galėtų tinkamai atlikti savo funkcijas, užtikrindamos saugų automobilio sukibimą su kelio danga, optimalų valdymą ir stabdymą. Per mažas slėgis gali sukelti per didelį padangos dėvėjimąsi, didesnes kuro sąnaudas ir blogesnį automobilio valdymą, o per didelis – sumažinti padangos kontaktą su keliu, dėl ko gali suprastėti sukibimas ir padidėti avarijų rizika. Todėl labai svarbu reguliariai tikrinti ir palaikyti gamintojo rekomenduojamą oro slėgį.
Šiuo straipsniu Gpadangų komanda informuoja klientus apie tinkamo slėgio padangose svarbą, padedant išvengti dažniausiai pasitaikančių padangų problemų, tokių kaip per ankstyvas dėvėjimasis, blogesnis automobilio valdymas ar didesnės kuro sąnaudos. Oro slėgis padangose yra esminis veiksnys, lemiantis padangų saugumą, ilgaamžiškumą ir efektyvumą.
Oro slėgis padangose lentelė
Oro slėgis padangose skiriasi pagal automobilį. Žemiau pateikiame lentelę su bendromis rekomendacijomis oro slėgiui įvairių tipų automobiliams. Atkreipiame dėmesį, kad tikslūs skaičiai gali skirtis priklausomai nuo gamintojo nurodymų, padangų dydžio ir kitų veiksnių, todėl visada tikrinkite savo automobilio gamintojo rekomendacijas.
Automobilio tipas | Priekinės ir galinės padangos (bar) |
Mažas automobilis | 2,0–2,2 |
Vidutinio dydžio automobilis | 2,2–2,5 |
Didelis automobilis / SUV | 2,4–2,8 |
Lengvasis komercinis automobilis | 3,0–3,5 |
Paprasčiausia savo automobilio optimalų padangų slėgį sužinoti yra atsižvelgiant į lentelę, kuri dažniausiai yra ant vidinės degalų bako dangtelio pusės, vairuotojo pusės statramsčio arba vartotojo instrukcijoje. Svarbu įsidėmėti, kad ant padangų nurodytas slėgis yra maksimalus, ne optimalus.
Kai kuriose šalyse naudojami slėgio matavimo vienetai PSI, tačiau, Lietuvoje dažniausiai naudojamas yra barų matavimo vienetas (BAR). Pavyzdžiui, 250 kPa prilygsta 2,5 bar.
DUK
Kaip pamatuoti oro slėgį padangose?
Norėdami pamatuoti oro slėgį padangose, naudokite slėgio matuoklį – manometrą. Štai pagrindiniai žingsniai:
* Matuokite padangų slėgį, kai jos nėra įkaitusios po važiavimo, kad rezultatai būtų tikslūs.
* Atsukite dangtelį nuo vožtuvo ir tvirtai uždėkite matuoklį ant vožtuvo taip, kad neišeitų oras. Jei girdite šnypštimą, reiškia, kad * matuoklis nėra tinkamai prigludęs – pabandykite iš naujo.
* Nuskaitykite rezultatą. Mechaninis matuoklis rodys slėgį išstumdamas skalės strypą, o skaitmeninis iš karto parodys slėgį ekrane.
* Jei slėgis per mažas, pripūskite oro iki reikiamo lygio. Jei per didelis, šiek tiek išleiskite orą.
* Po matavimo prisukite vožtuvo dangtelį atgal.
R16 padangų slėgis priklauso nuo konkretaus automobilio, jo svorio, naudojimo sąlygų ir gamintojo rekomendacijų. Dažniausiai slėgis R16 dydžio padangose svyruoja nuo 2,0 iki 2,5 barų, tačiau norint tiksliai nustatyti reikiamą slėgį, svarbu vadovautis automobilio gamintojo nurodymais.
R17 padangų slėgis priklauso nuo konkretaus automobilio modelio, jo apkrovos ir gamintojo rekomendacijų. Paprastai R17 padangoms rekomenduojamas oro slėgis – 2,2–2.5 bar.
Ar oro slėgis padangose skiriasi pagal sezoną?
Taip, oro slėgis padangose šiek tiek skiriasi priklausomai nuo to, ar tuo metu yra žiemos, ar vasaros sezonas. Jeigu žiemą į padangas pripūsite 2,5 bar slėgio, vasarą tas slėgis gali pakilti net iki 2,7 bar.
Jeigu žiemos metu pripūtėte automobilio padangas iki rekomenduojamo lygio, vasarą jis jau gali būti padidėjęs. Pučiant padangas vasarą reikėtų atsižvelgti į tai, kad krentant temperatūrai slėgis sumažės.
Jeigu slėgis bus per mažas, padangos bus per minkštos, o automobilio valdymas pasidarys sunkiai nuspėjamas. Kai oro padangoje nėra daug, ji yra subliuškusi ir ratlankis lengvai slankiojasi į šonus. Taip pat, kadangi didesnė padangos dalis liečia kelią ir padidėja trintis, padangos gali stipriai įkaisti ir prarasti svarbiausias sukibimo savybes ar pradėti deformuotis.
Jeigu slėgis per aukštas, kietai pripūstą padangą lengviau pradurti. Kenčia ir sukibimas su keliu, nes kontaktuoja tik vidurinė protektoriaus dalis. Suprastėja sukibimas su keliu ir padidėja akvaplanavimo tikimybė.